خواب

  • ۰
  • ۰

درمان بی خوابی

بی خوابی از آن دسته اختلالات خواب است که اگر به فکر درمان آن نباشید ممکن است بازدهی شما در طول روز به مقدار قابل توجهی کم و کنترل بر روی اعصاب و روان تاحدودی سخت شود!

اگر شب‌ها خیلی دیر خوابتان می‌برد و دائم از این پلو به آن پهلو می‌شوید و با خودتان درگیر هستید ولی باز هم خوابتان نمی برد و هرچه چشم‌هایتان را روی هم می‌گذارید گرم نمی‌شود، پیژامه به شما کمک می‌کند تا با این هفت ترفند ساده ولی موثر شب‌ها راحت بخوابید.

درمان قطعی بی خوابی تنها با ۷ ترفند ساده, پیژامه

اگر قبل خواب فکر و خیال به سرتان می‌زند و باعث بی خوابی شما می‌شود، شروع به شمردن کنید.

برای آرام کردن هجوم افکار قبل خواب، به آرامی شروع به شمردن اعداد کنید. از یک شروع کنید و انقدر ادامه دهید تا خوابتان ببرد با این کار جلوی ورود افکار نگران کننده به ذهنتان را بگیرید. برای اینکه خوابتان ببرد، گوسفندها را بشمارید (هر حیوان یا اشیاء دیگری که بیشتر دوست دارید هم قبول است!) اما اگر زور افکارتان بیشتر بود و قاطی کردید و یادتان رفت کجا بودید، دوباره از یک شروع به شمردن کنید.

همچنین می توانید از عدد بزرگی مثل ۳۰۰ شروع کنید و برعکس بشمارید تا به یک برسی و یا با گام‌های سه تایی یا بیشتر (مضارب ۳) عددها را بشمارید تا زودتر خوابتان ببرد.

درمان قطعی بی خوابی تنها با ۷ ترفند ساده, پیژامه

اگر می‌خواهید زود خوابتان ببرد، برای خودتان خیال بافی کنید.

به جای تمرکز روی خوابیدن، به عالم خیال بروید و برای خودتان تصویرسازی کنید. تلاش برای مجبور کردن خودتان به خوابیدن بیشتر شما را بی‌قرار می‌کند. ذهن خود را از خواب دور کنید و به چیزی آرامش بخش فکر کنید.

خانه یا اتاق ایده آل خود را در ذهن تان بسازید.
خانه رویاهایتان را در ذهن بسازید  و سعی کنید به وضوح چشم اندازها ، صداها و بوی آرامش بخش آن محیط آرام را تصور کنید.
برای خودتان قصه گویی کنید، البته قصه هایی آرام و شاد، خواهشا سراغ داستان های جنایی و استرس‌زا نروید.

درمان قطعی بی خوابی تنها با ۷ ترفند ساده, پیژامه

برای اینکه راحت‌تر خوابتان ببرد، عضلات خود را شل کنید.

از نوک انگشتان پایتان شروع کنید و کم کم و به ترتیب عضله‌های خود را تا بالا یک به یک شل کنید. نفس عمیق بکشید و برای ۵ ثانیه عضلاتتان را سفت کنید و دوباره آرام آرام عضلاتتان را شل کنید تا آرام شوید.
برای ۱۰ ثانیه ریلکس کنید و این بار مچ پایتان را شل و سفت کنید.

بدن شما کم‌کم آرامش خود را به‌دست آورده و از بی خوابی رها می‌شوید!

درمان قطعی بی خوابی تنها با ۷ ترفند ساده, پیژامه

مطالب مرتبط

۱۰ نوشیدنی خواب آور قوی

موسیقی خواب چیست؟

چطور در زمان بیماری بهتر بخوابیم؟

اگر شب‌ها دیر خوابتان می‌برد، سر و صداهای زیادی اطرافتان را حذف کنید.

به حرکات کششی خود ادامه دهید و هر گروه عضلانی را از ماهیچه‌های پشت پا، ران ها ، تنه و به سمت بالا به سمت گردن خود رها کنید.
سر و صدا می تواند بر توانایی شما در خواب و همچنین کیفیت کلی خواب شما تأثیر سوئی بگذارد. سعی کنید به یک برنامه رادیویی یا پادکست گوش دهید که البته خیلی هم جذاب نباشد تا هوشیار نگه‌تان دارد! برای جلوگیری از حواس پرتی به خاطر سر و صدای ترافیک،. به جای صدای بلند، به آهنگی ملایم گوش دهید.

درمان قطعی بی خوابی تنها با ۷ ترفند ساده, پیژامه

اگر دوست دارید زودتر بخوابید و زودتر از شر بی خوابی خلاص شید، تنفس عمیق شکمی را امتحان کنید.

برای تنفس شکمی، دست خود را روی شکم خود قرار دهید تا ۴ بشمارید و تا جایی که می توانید، نفس عمیق بکشید. نفستان را تا ۷ بشمارید و نگه دارید سپس آرام آرام تا شماره ۸ بازدم کنید.
حالا این سه کار را با هم انجام دهید، یعنی تنفس شکمی کنید، همزمان بشمارید و یک داستان زیبا و آرامبخش برای خودتان تعریف کنید.

همچنین ما در پیژامه برای شما عزیزان مطلبی درباره تاثیر مدیتیشن برروی خواب با عنوان “خوابی عمیق و راحت با مدیتیشن و ریلکسیشن قبل از خواب ” تدارک دیده‌ایم. امیدواریم مورد توجه‌تون قراره بگیره و کاربردی باشه🧡

درمان قطعی بی خوابی

  • ۹۹/۰۲/۰۵
  • محمد موذن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی